28 września 2012

wSzaniec: Gdzieś w Europie (Pop Underground/ No Sanctuary/ Caramba/ Teeth To Concrete, 2012)


Po dwóch kasetowych demówkach (wydanych również zbiorczo na CD jako Wideo Mondo), nowohucki wSzaniec aka Wilczy Szaniec nagrywa płytę przełomową, zwiastującą zupełnie inne podejście do wykonywanej muzyki.

25 września 2012

Bumtralala: Krówki są z marca (Karoryfer Lecolds, 2012)


Podczas gdy wiele polskich zespołów, określających się mianem folkowych, poszukuje inspiracji na zachodzie, istnieją też takie, którym dobrze się siedzi w naszej tradycji. Obarczone piętnem ludowości potrafią z niej wydobyć całe pokłady pysznych melodii i bezpretensjonalnego humoru.

22 września 2012

Robot House: Krytyczny wyjątek (FYH!Records, 2012)


Podejrzani o bycie nową nadzieją polskiego niezalu. Czas poddać ich debiutanckie dzieło wiwisekcji. Pełna wydajność, wciskamy guziczki. Oby tylko nie nastąpił krytyczny wyjątek.

21 września 2012

Forma: Forma (Grandpa Groove Records, 2012)


Podobno listonosz zawsze dzwoni dwa razy. Warszawska Forma dzwoni po raz pierwszy…

20 września 2012

De-Ja-Vu: De-Ja-Vu (TJ, 2012)


O północy w Paryżu. Nie, nie z Woody Allenem. Za to pod czujnym okiem Marcina Borsa.

19 września 2012

Muchy: Chcecicospowiedziec (Universal, 2012)


Gdy z zespołu odszedł Piotr Maciejewski, sytuacja wydawała się być podbramkowa. Muchy jednak pozbierały się i z pomocą nowego gitarzysty Damiana Pielki (m.in. zespół Lecha Janerki) oraz niezawodnego Marcina Borsa zmajstrowały swoje najbardziej udane dzieło.

18 września 2012

Obserwator: Pam Macy


Dziś o zespole (?), który ma dziesięciu fanów na Facebooku. Czas na prawdziwą hipsterkę!

17 września 2012

Niechęć: Śmierć w miękkim futerku (Wytwórnia Krajowa, 2012)


Grupa Niechęć nie wkradła się do świadomości słuchaczy tylnymi drzwiami. W 2011 roku, znana jedynie jazzowo zakręconej części warszawskiej publiczności, wystąpiła na największym muzycznym spędzie w kraju. Na openerowej scenie Alter Space panowie zajęli miejsce wśród, tak już uznanych na krajowym rynku grup, jak Contemporary Noise Sextet oraz Wojtek Mazolewski Quintet i z miejsca zdobyli przychylność publiczność.

15 września 2012

Superseries: The Search For A Perfect Wave EP (wyd. własne, 2012)


Dziś już nikt nie gra prawdziwego rocka, takiego jak kiedyś Stone Temple Pilots czy Screaming Trees, prawda? Nieprawda.

13 września 2012

Miąższ: Miąższ (Karrot Komando, 2012)


Lubicie Czesława, ale uważacie, że już go trochę wszędzie za dużo? Szukacie słownego dowcipu, który dobrze wpasuje się w niebanalne melodie? Istnieje spora szansa, że wgryzając się w Miąższ znajdziecie to, czego szukacie.

The Soundrops: August (wyd. własne, 2012)


Jaki kraj, takie jego Akron/Family - takie było moje pierwsze wrażenie po przesłuchaniu 21. (!) wydawnictwa tria The Soundrops.

12 września 2012

11 września 2012

Minerals + Rebeka - Rzeszów, Millenium Hall, 08.09.2012


Rzeszowski Przegląd Autorski RZEPA to istniejący od 2010 roku konkurs mający za zadanie wyławiać ciekawych muzyków z całej Polski. W tym roku do konkursu stanęło w szranki sześć zespołów (głównie z okolic Rzeszowa i Krakowa). Dla czytelników naszego bloga nic ciekawego, za to pysznie zapowiadały się gwiazdy wieczoru. Gratulacje dla organizatorów, którzy postanowili zaprosić młode, wzbudzające wiele emocji zespoły.

10 września 2012

Anthony Chorale: The Eternal Now (wyd. własne, 2012)


Jeśli na ostatniej płycie Tres.b najbardziej lubiliście dwie piosenki śpiewane przez Oliviera Heima, mam dla was dobrą wiadomość. Jest tego więcej.

9 września 2012

happysad: Ciepło/Zimno (Mystic, 2012)


Twardy orzech do zgryzienia będą mieli hejterzy tej uznawanej za epigonów Pidżamy Porno grupy. Bo Ciepło/Zimno to płyta nie tylko dla „gimbusów”.

8 września 2012

Gówno: Czarne Rodeo (Qulturap, 2012)


Druga płyta zespołu z Gdańska zdobyła poważanie wśród sporej grupy fanów niezalu. I tak naprawdę ciężko powiedzieć czemu, gdyż to płyta czysto punkowa.

7 września 2012

[Przed premierą] Robot House: Pełna wydajność


Wrzesień miesiącem gorących premier! Zapowiadamy kolejną - 24 września nakładem FYH! Records ujrzy światło dzienne debiutancki album Robot House pt. Krytyczny wyjątek. By podgrzać atmosferę, zespół wypuścił 3-utworowy singiel.

The Shipyard: We Will Sea (Nasiono Records, 2012)


Najbardziej przehajpowana płyta roku.

6 września 2012

Lovers In Uniforms: Cudze twarze EP (wyd. własne, 2012)


Piotr Stelmach lubi to.

[Przed premierą] Dead Snow Monster: Get Your Guns


Nadchodzi, nadchodzi śniegowy potwór! Pełnowymiarowy debiut płytowy DSM zatytułowany I Wanted To See Monster pojawi się w sprzedaży 3 października 2012 nakładem Vintage Records.

5 września 2012

Obserwator: Sjón


Dziś na celowniku zespół, któremu można jeszcze zarzucić wiele młodzieńczych błędów, ale podskórnie czuję, że może z nich być coś ponadprzeciętnego.

4 września 2012

Zdarzyło się w Rzeszowie: Merkabah + Vermones + OCCID


Powrót po urlopie i od razu dwa koncerty, na które warto byłoby się wybrać. Pech, że w tym samym czasie. Właściwie wybór był oczywisty - masówki z przypadkową publicznością nigdy nie wygrają z klimatem dusznego, ciasnego klubu, ale liczyłem na łut szczęścia, programowe opóźnienia i docelowo ogarnięcie choć trochę obu imprez:

· Vermones - Rzeszów, Rynek, XXIII Nocny Bieg Uliczny Solidarności 2012, 01.09.2012
· Merkabah + OCCID - Rzeszów, Klub Od Zmierzchu do Świtu, 01.09.2012

3 września 2012

[Przed premierą] Bad Light District: Distant Voice


Dobre wieści z obozu Bad Light District! Już 24 września, nakładem Radiofonii, ukaże się ich druga płyta pt. Nothing Serious. Czy to rzeczywiście nic poważnego, przekonamy się już niedługo, a na razie zapraszamy do posłuchania singla Distant Voice:



Realizacją materiału zajął się Michał Kupicz. WAFP jest patronem medialnym albumu. Recenzja w drodze :)

Pretty Scumbags: She Said EP (wyd. własne, 2012)


Pamiętacie C’mon C’mon The Von Bondies? Tęsknicie za takim graniem?

2 września 2012

Zaprojektuj logo WAFP!


WAFP ogłasza otwarty konkurs na projekt logo bloga. Jeśli chcecie dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju WAFP, wyślijcie nam swoje pomysły na niebanalne, rozpoznawalne logo. Jesteśmy otwarci na najbardziej szalone propozycje, nawet jeśli wymuszą zmianę całego szablonu bloga!

Regulamin konkursu

1. Do konkursu może przystąpić każdy zainteresowany. Osoby niepełnoletnie przystępują do konkursu za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
2. Przedmiotem konkursu jest stworzenie logotypu dla bloga WAFP.
  • logotyp musi być pracą autorską;
  • logotyp musi zawierać skrótowiec „WAFP!” oraz opcjonalnie: skrótowiec „PL” i opis: „polska muzyka alternatywna”;
  • styl graficzny i kolorystyka logotypu są dowolne;
  • pracę należy dostarczyć w formacie jpg.
  • w przypadku wybrania pracy, autor zobowiązuje się dostarczyć logo w formacie drukarskim (wektorowym).
3. Wyłonione w konkursie logo przechodzi na własność WAFP i może być wykorzystywane do innych celów, np. banery promocyjne.
4. Nagrodą dla zwycięzcy konkursu jest zestaw płyt CD z polską muzyką alternatywną, umieszczenie informacji o autorstwie logotypu w stopce bloga, link do wskazanej strony internetowej w dziale „Warto zajrzeć”. Organizator nie przewiduje nagród pieniężnych. Nie ma możliwości zamiany nagrody rzeczowej na ekwiwalent pieniężny.
5. Zwycięzcę wyłoni organizator konkursu. Dopuszcza się możliwość głosowania czytelników nad wybranymi projektami.
6. Konkurs trwa od 2 września 2012 r. do 30 listopada 2012 r. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w ciągu 7 dni od zakończenia konkursu.
7. Prace należy przesyłać e-mailem na adres: wearefrompoland@gmail.com z tytułem „Konkurs na logo”.
8. Organizator zastrzega sobie możliwość wcześniejszego zakończenia konkursu, jeśli uzna, że jedna z przesłanych prac spełnia jego oczekiwania.
9. Organizator zastrzega sobie możliwość nierozstrzygnięcia konkursu, jeśli żadna z prac nie spełni jego oczekiwań.

Hurtownia Pasmanterii: Muzyka do filmów „Pies Andaluzyjski” i „Zagłada domu Usherów” (wyd. własne, 2012)


Próbę zilustrowania muzyką klasycznych niemych filmów podjęło już wiele zespołów. Nie każdemu jednak wyszło coś, co jest warte posłuchania również w oderwaniu od filmowego kontekstu. Muzycy Hurtowni Pasmanterii wysysają z czarno-białych klisz energię do tworzenia własnych interesujących kompozycji.

Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni