5 listopada 2012
BNNT: _ _ (Qulturap, 2012)
Extremely Loud and Incredibly Close.
Dźwiękowy terroryzm czy satyra na medialną sraczkę? Konrad Smoleński i Daniel Szwed prowokują, drażnią, kpią w żywe oczy z naszego strachu, z paniki podsycanej regularnie przez mass media. Swoją brutalną noise’ową muzyką, swym niepokojącym imażem (kominiarki na głowach, gitara – pocisk, egzekucja w ekstremistycznym stylu pokazana w teledysku), tytułami utworów jakby wyrwanymi z relacjonujących zamachy i konflikty zbrojne depesz agencji prasowych.
Mniejsza o zamysł i ideową otoczkę – jeśli w ogóle takowa istnieje, jeśli to nie zwykła artystyczna prowokacja. _ _ to kawał soczystego noise’u, jakiego dawno nie było. Odbierając ten album czysto muzycznie, nawet nie znając tytułów, można przeżyć niezłą jazdę. Panowie się nie patyczkują, wydając ze swoich instrumentów spiętrzone kakofonie. Bezlitośnie rżnie uszy barytonowa gitara Smoleńskiego, której specyficzna konstrukcja zapewnia stereofoniczny dźwięk, zapełniając całą przestrzeń, zwykle zagospodarowaną przez drugiego gitarzystę i basistę. Partie bębnów to klasa sama w sobie, wszak siedzi za nimi znany dobrze z Woody Aliena Szwed. Duet operuje zgiełkiem, jednak na tyle uporządkowanym, by niektóre kompozycje mogły się podobać, a nawet wpadać w ucho. Zasługa w tym również gości, jak grającego na wibrafonie Macia Morettiego (rewelacyjny w Operation Diesel: British Troops Have Taken Afghan Heroin Factory) oraz wokalistów: Kuby Ziołka i Łukasza Jędrzejczaka (najlepszy na płycie Child Soldiers Of Congo) oraz Wojciecha Bąkowskiego deklamującego w swoim stylu w mrocznym Joseph Kony, a Former Catholic Altar Boy From Northern Uganda.
Płyta ma bezkompromisowe momenty, jak w męczącym szumem Ethiopian-backed Somali Government Troops Surrounded Mogadishu czy wgryzającym się w uszy wierceniem gitary The Significance Of The Killing Of Alfonso Cano. Czasem ten hałas zdaje się bezcelowy, zwłaszcza w zestawieniu z kompozycjami o jako takiej rytmicznej dyscyplinie, niemniej jednak potrafi zafrapować, a nawet zafascynować. Miejmy nadzieję, że nie kosztem utraty znacznej części słuchu. [m]
Strona zespołu: http://www.facebook.com/BNNNT
Autor:
we are from poland
Etykiety:
experimental,
instrumental,
LP,
noise,
po angielsku,
po polsku,
video
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni
-
Mietall Waluś to specyficzna postać. Udało mu się kilka lat temu wstrzelić w rynek całkiem przebojową płytą zespołu Negatyw, wziął udział w ...
-
Przedstawiamy ósmą część cyklu We Are From Poland . Tym razem wyłącznie debiutanci! 01. Mela Koteluk : Spadochron/ demo { więcej } 02...
-
Lata 80. w polskiej muzyce popularnej są jak przybrzeżne wody najeżone rafami i niebezpiecznymi szczątkami rozbitych statków. Żeglowanie ...
-
Jeśli lubicie kupować muzykę w wersji elektronicznej i jest to muzyka z gatunku tej recenzowanej na WAFP, to odpowiedzią na pytanie zadan...
-
Podobno liczy się tylko piękne wnętrze, ale opakowanie może korespondować z wysoką jakością muzyczną płyty. Tak jest w przypadku trzech p...
-
A mogło być tak dobrze. Plug&Play to właściwie jedyny polski zespół pasujący do kategorii dance-punk. Wiadomo o co chodzi: o ostre gitar...
-
Gdyby cała płyta była taka jak piosenka numer jeden…
-
Cześć, rzadko sięgamy po narzędzie do badania opinii publicznej (może za rzadko?), ale czasem warto zapytać Czytelników, co najbardziej ce...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz