22 czerwca 2020

Waterville: Shades And Whispers EP (Shore Dive Records, 2020)



Gdy polski zespół wydaje coś w zagranicznym (tu: brytyjskim) labetu, od razu chce się krzyknąć „wow!” i rzucić do słuchania. W końcu angole na muzyce się znają i byle czego nie wydają. Ale ostudzę już na początku emocje. Wateville wydaje się być interesującą kapelą, ale „efektu wow” na Shades And Whispers nie uświadczymy.

Słuchając otwierające EP-kę Shadows od pierwszych sekund jesteśmy odpowiednio ustawieni. Shoegazowe przestrzenie, dream-popowe rozedrgania oraz eteryczny i zwiewny wokal Hiacynty Szulc. Słychać tu trochę starszych fascynacji 4AD, jak i świeższych z Warpaint na czele. Szulc dobrze wypada w roli smutnej, melancholijnej, miejscami zmęczonej pieśniarki, która prowadzi przez kolejne zwrotki. Tylko że… Shadows to jedyny kawałek, do którego trio się przyłożyło aranżacyjnie. Słychać tu bębniarza Bartosza Niedźwiedzkiego, który z energią tłucze w kotły, a spod palców Marcina Adamczuka wychodzą klimatyczne shoegazowe mgły. W pozostałych utworach już brakło pomysłów na urozmaicenie rozmarzonego plumkania. Co prawda w Out of the Window kawałek na chwilę ożywia dzwoneczek, I Keep My Eye On You ma ciekawe przenikające się partie gitarowe, ale to zdecydowanie za mało, by przełamać schemat, zwłaszcza że na koniec otrzymujemy Hold Me, z którego w pamięci pozostaje jedynie plim-plum-plim-plam.

Najlepsze co na EP-ce to głos Hiacynty. Dziewczyna umie przyciągnąć uwagę, bez wysiłku wprawia kompozycje w rozmarzony nastrój i bez problemu potrafi się odnaleźć w cieplejszych klimatach (I Keep My Eye On You). Ale nie da się wyłącznie na wokalu pociągnąć całego albumu, nawet jeśli jest tylko mini albumem, trzeba oprócz tego wypełnić czymś owe podlaskie jeziora i gaje. W Shadows się udało, później z kawałka na kawałek zaczyna uciekać para…

Każda z czterech kompozycji, słuchana oddzielnie, świetnie zabrzmi w jakiejś nocnej audycji, słuchanie ciągiem jednak trochę nudzi. Tak więc mili państwo - kredyt zaufania macie, ale… do roboty! [avatar]


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni