22 marca 2009

Obserwator: Nude Ants

O zespole póki co wiem tylko tyle, że jest z „Poland, Holandia” – nie powiem, Myspace czasem mnie potrafi zaskoczyć :) Mniejsza o aktualne miejsce zamieszkania, ważne, że te Nagie Mrówki mają coś do powiedzenia, a ich muzyka jest całkiem oryginalna i intrygująca. Na uwagę zwraca dobrze wykoncypowane, niemal organiczne połączenie brzmień elektroniczno-elektrycznych z akustycznymi. Plus dziwne, zagadkowe teksty i spora ekspresja wokalna kolegi za mikrofonem.

Na majspejsie znajdziecie kilka piosenek, spośród których pierwsza do zapamiętania to Kocur. Dynamiczne zwrotki i słodkie, niemal soulowe refreny. Do tego trochę przyjaznych bitów, ciepłe dźwięki rhodesa i ekspresyjnie podająca rytm gitara akustyczna. Tekst sprawia trochę kłopotu: najpierw jest coś o obcym kocie w łóżku, natomiast w refrenie słyszymy słowa Zestarzeć się godnie, by nie karmić się wstydem/ Stojąc tuż przed Bogiem. Jakieś pomysły na interpretację? Prawdziwym hitem jest Sato Mato, z tym zasysającym rytmem, wokalem trochę pod Kodyma i refrenem nawiązującym do Kiev Office (czyżby nowy nurt w polskiej alternatywie?). Świetne połączenie electro i czadowych wokali – dzieje się całkiem sporo! A jeszcze więcej wyprawia się w nieźle pojechanym rytmicznie Traff. Gęstwina poplątanych „mechanicznych” odgłosów tworzy unikalną całość. Wątek kontynuują Wywrotki – pochłaniając wszechogarniającą siłą rytmu i katarynkowych klawiszy wywołujących lekko surrealistyczny klimat: Wywróć mnie na lewą stronę/ Śmiało!/ Bo właśnie dzięki tobie/ Na nowo się urodzę. Na zakończenie proponuję urokliwy akustyczny temat Libel. Tomku Siemianowski – wielkie brawa za wokal! Po tej piosence czuję się odprężony i zrelaksowany.

Z opisanych utworów demo wyłania się zespół dojrzały i z pomysłem na swoją muzykę. Założę się, że paru czytelnikom wpadną w ucho i na długo zostaną w pamięci. [m]


2 komentarze:

  1. Widziałem zespół w Zamościu podczas Przestrzeni Muzyki Live! i muszę powiedzieć, że na żywo brzmią wprost wyśmienicie;-) Zresztą później dostałem ich demo, które wychwaliłem u siebie na blogu (http://audytor.blox.pl/2008/09/NudeAnts-DEMO-2008.html). Teraz liczę na jakiegoś longpleja;-)

    pan-audytor
    http://audytor.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam zespół Nagie Mrówki na festiwalu w Jarocinie na małej scenie.
    Mój faworyt całego tego przeglądu!!
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni