29 maja 2011
19 Wiosen: 9 D EP (wyd. własne, 2011)
Pojawienie się basisty i producenta Bartka Adamiaka w szeregach 19 Wiosen nie tylko zaowocowało najlepszą płytą w historii zespołu, ale także popchnęło grupę na nowe ścieżki. Duma rozpiera także samych twórców Pożegnania ze światem. Wkrótce album ma się ukazać na winylu, z nowym miksem i zmienioną kolejnością utworów. Nie przeszkodziło to łodzianom w międzyczasie nagrać cztery nowe kawałki i udostępnić je fanom. Być może wejdą w skład kolejnego wydawnictwa, albo i nie. Można rzucać monetą.
Bardzo mało jest już punku w muzyce 19 Wiosen. Bliżej jej do rock and rolla. Takiego żywego, kopiącego. To chyba najbardziej dotarty skład. Słychać radość ze wspólnego muzykowania i zgranie poszczególnych muzyków. 9 D jest logiczną kontynuacją poprzedniej płyty jeśli chodzi o melodykę. Nie, Marcin Pryt nie zaczął śpiewać. Chodzi mi o pozostałych członków zespołu. Klawisze Grzegorza Fajngolda są prawie że bigbitowe (Pulsacje i pompowanie). Aleksandrowi Gemelowi często zdarza się wydobywać ze swej gitary przepyszne riffy (najlepsze w Uspokój go). Szymon Janiaczek sunie równo niczym czołg ze swoją perkusją. Gdyby nie tyrada Pryta, kawałek Centylion mógłby zostać uznany za postrockową kompozycję. Tak naprawdę tło muzyczne jest dość "pogodne", z ikrą, dalekie od minorowych nastrojów. Ale na straży "wiosnowatości" stoi nieustannie Pryt. To człowiek beton. Z miną pokerowego szulera wypluwa z siebie fantasmagoryczne teksty. Nie ma znaczenia, że tym razem odszedł w nich od swoich fascynacji aerodynamiką. To wciąż poezja brudu i ciemnych zakamarków umysłu. Nawet nie staram się zrozumieć o czym są. Pozwalam im po prostu wsiąkać.
EP-ka nie zjedna zespołowi nowych fanów. To tylko demostracja, że 19 Wiosny się zmieniają, nie porzucając żadnych charakterystycznych elementów ze swej przeszłości. Szacun! [avatar]
Strona zespołu: http://www.myspace.com/19wiosen
Przeczytaj też 19 Wiosen: Pożegnanie ze światem, 19 Wiosen: Pedofil
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni
-
Mimo że rok 2009 powoli odchodzi w przeszłość, ciągle jeszcze skrywa nieodkryte skarby, które sprawiają, że nie możemy o nim zapomnieć. Oto...
-
Lata 80. w polskiej muzyce popularnej są jak przybrzeżne wody najeżone rafami i niebezpiecznymi szczątkami rozbitych statków. Żeglowanie ...
-
Gdyby cała płyta była taka jak piosenka numer jeden…
-
Tworzenie sztuki i głowa do interesów nie zawsze idą w parze, ale jeśli ktoś ma zdolności organizacyjne i siłę przekonywania może spróbować ...
-
Piotr Brzeziński idzie śladem Vaclava Havelki z czeskiego Please The Trees i podbija Europę swoją singer/songwriterską interpretacją co...
-
Gdyby CKOD mieli zadebiutować w drugiej dekadzie XXI wieku, brzmieliby jak WKK.
-
Pamiętacie pierwszą płytę gdyńskiego tria? The Bell ukazał się cztery lata temu i w większości recenzji podstawowym „zarzutem” było stwie...
-
Spontaniczny projekt m.in. Marcina Loksia (dawniej Blue Raincoat) i Kuby Ziołka (Ed Wood, Tin Pan Alley) ma szansę przerodzić się w coś trw...
-
Lista zespołów, których twórczość inspiruje muzyków Setting The Woods On Fire, jest dość pokaźna. Mamy na niej i Sonic Youth, i Appleseed Ca...
Jak zwykle świetny post. Polecam mój blog antysocjalizm.blogspot.com
OdpowiedzUsuńDamian jak zwykle nudne to twoje poparcie dla prawicy wolę lewą ręka walić konia w łeb niż czytać twoje elaboraty...
OdpowiedzUsuńCzemu na ich stronie nie ma zadnego kawalka z tej epki?
OdpowiedzUsuńEpka jest za darmo do ściągnięcia
OdpowiedzUsuńMarcinowi TRYP[er] ;) wyszedł na dobre, klawisz Fagota coraj bardziejszy*, byle tak dalej. Czekam na duży album z niecierpliwością.
OdpowiedzUsuń*podobna energia miotana z klawiszy była w League of Gentlemen