5 listopada 2012
BNNT: _ _ (Qulturap, 2012)
Extremely Loud and Incredibly Close.
Dźwiękowy terroryzm czy satyra na medialną sraczkę? Konrad Smoleński i Daniel Szwed prowokują, drażnią, kpią w żywe oczy z naszego strachu, z paniki podsycanej regularnie przez mass media. Swoją brutalną noise’ową muzyką, swym niepokojącym imażem (kominiarki na głowach, gitara – pocisk, egzekucja w ekstremistycznym stylu pokazana w teledysku), tytułami utworów jakby wyrwanymi z relacjonujących zamachy i konflikty zbrojne depesz agencji prasowych.
Mniejsza o zamysł i ideową otoczkę – jeśli w ogóle takowa istnieje, jeśli to nie zwykła artystyczna prowokacja. _ _ to kawał soczystego noise’u, jakiego dawno nie było. Odbierając ten album czysto muzycznie, nawet nie znając tytułów, można przeżyć niezłą jazdę. Panowie się nie patyczkują, wydając ze swoich instrumentów spiętrzone kakofonie. Bezlitośnie rżnie uszy barytonowa gitara Smoleńskiego, której specyficzna konstrukcja zapewnia stereofoniczny dźwięk, zapełniając całą przestrzeń, zwykle zagospodarowaną przez drugiego gitarzystę i basistę. Partie bębnów to klasa sama w sobie, wszak siedzi za nimi znany dobrze z Woody Aliena Szwed. Duet operuje zgiełkiem, jednak na tyle uporządkowanym, by niektóre kompozycje mogły się podobać, a nawet wpadać w ucho. Zasługa w tym również gości, jak grającego na wibrafonie Macia Morettiego (rewelacyjny w Operation Diesel: British Troops Have Taken Afghan Heroin Factory) oraz wokalistów: Kuby Ziołka i Łukasza Jędrzejczaka (najlepszy na płycie Child Soldiers Of Congo) oraz Wojciecha Bąkowskiego deklamującego w swoim stylu w mrocznym Joseph Kony, a Former Catholic Altar Boy From Northern Uganda.
Płyta ma bezkompromisowe momenty, jak w męczącym szumem Ethiopian-backed Somali Government Troops Surrounded Mogadishu czy wgryzającym się w uszy wierceniem gitary The Significance Of The Killing Of Alfonso Cano. Czasem ten hałas zdaje się bezcelowy, zwłaszcza w zestawieniu z kompozycjami o jako takiej rytmicznej dyscyplinie, niemniej jednak potrafi zafrapować, a nawet zafascynować. Miejmy nadzieję, że nie kosztem utraty znacznej części słuchu. [m]
Strona zespołu: http://www.facebook.com/BNNNT
Autor:
we are from poland
Etykiety:
experimental,
instrumental,
LP,
noise,
po angielsku,
po polsku,
video


Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni
-
Lata 80. w polskiej muzyce popularnej są jak przybrzeżne wody najeżone rafami i niebezpiecznymi szczątkami rozbitych statków. Żeglowanie ...
-
Tak jest, właśnie u nas, właśnie dziś. Singiel Bartka Wołyńca, który zaskoczył, wielu zauroczył, paru zirytował, ale na pewno nikogo nie poz...
-
Gdyby cała płyta była taka jak piosenka numer jeden…
-
Ten zespół obserwuję już od pewnego czasu, od dość dawna przymierzając się do napisania o nim kilku zdań. Niedawno pojawiły się na majspejsi...
-
TAK: Dali radę. Znowu. Zresztą czy oni kiedykolwiek na którejś ze swoich płyt nie dali rady? O dziejowości ich debiutu już nawet nie chce mi...
-
Nie wiem czy fani Pustek zauważyli jakikolwiek kryzys w działalności swojego ulubionego zespołu, ale skoro jego członkowie uznali, że zaczyn...
-
Post-punkowe trio z Poznania zachciało o sobie przypomnieć po sześciu latach fonograficznej nieobecności. Pewnie dla nich już za późno ...
-
Ciężkie jest życie żywej legendy, ale jeszcze ciężej jest taką legendę oceniać. Za legendą stoi przeszłość, a przecież teraz jest teraz i ni...
-
Don't Panic We Are From Poland prezentuje / presents: 1. The Mothers Night Life In Big City [PL] Tytuł mówi wszystko. Kawałek na roz...
-
Krakowski zespół mający oficjalnie na koncie tylko efemerycznego singla. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że powstał w... 1995 ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz