2 marca 2011
PCTV: VTCP EP (wyd. własne, 2011)
Ma pecha Marcin Płatek ukrywający się pod pseudonimem PCTV. Z okazji wydania nowej EP-ki napisał sobie tak dobre CV, że... przyniosło mu więcej szkody niż pożytku.
Płaciu Cowbell Television (w skrócie PCTV) zdobywał sobie fanów w tempie „normalnym”. Najpierw w 2009 roku EP-ką Horrordisco (choć zauważona, nie wywołała większego echa), potem kilkoma luźnymi singlami. W międzyczasie na świecie rozpętało się szaleństwo o nazwie Crystal Castles. I ktoś wpadł na pomysł porównania twórczości Płatka do duetu z Toronto. Efekt? Premierze VTCP towarzyszyło całkiem spore ciśnienie.
Wydawnictwo nie wywołało we mnie zbytnich euforycznych stanów. Nie jestem również tak surowy jak ekipa z Fuck You, Hipsters! Dla mnie płytka bardzo dobrze wpisuje się w ramy polskiego elektro-światka skupionego choćby wokół serwisu electroclash.pl. A ten istniał i miał się dobrze na długo przed debiutem załogi Ethana Katha. Rozumiem, że na fali popularności kanadyjskiego duetu szuka się polskiego odpowiednika, by móc osobiście doświadczać ekstazy na koncertach. Pławciu dobrze spełnia rolę takiej namiastki, ale wynoszenie go na piedestał słowiańskiego new rave’u jest niebezpieczne. Przede wszystkim dla niego samego.
VTCP ma niezłe momenty. 21 października z łatwością rozrusza sztywniaków, ma fajny flow. Taneczny rytm jest podbity drapieżnością, można spróbować się zatracić. W To moje najlepsze najbardziej zauważalne są kiczowate klawisze. Skojarzenia z Kombi jak najbardziej słuszne. Trzydziestolatki skrzywią się z grymasem - młodzież wręcz przeciwnie. Obecnie to chwytliwa egzotyka. Chaos to pokaz zaprzepaszczenia potencjału. Marcin wyskrobał całkiem fajne, brudne elektro; niestety kawałek psuje swoim wokalem zbyt nachalnie przypominającym Krzysztofa Ostrowskiego. Przykra sprawa, ale to właśnie wokal Marcina jest tym słabym ogniwem. OK, włączmy sobie jakiś kawałek CC. Z ust Alice Glass sączy się erotyzm, kompozycje kipią od napięcia seksualnego. Na VTCP mamy co najwyżej obietnicę darmowej półlitrówki w akademiku. W tym kontekście błyszczy Odchodzę. Wystarczy zaśpiewać odrobinę niżej, mniej siłowo i robi się o wiele mroczniej i goręcej. Gdyż na przesterowanym punkowaniu nie da się zbyt daleko zajechać (Nigdy).
Zamiast Kryształowych Zamków mamy szklane domy. Zamiast pierdolnięcia - mentolnięcie. Ale Płaciu nie ma co się zżymać na brak hurraoptymistycznych recenzji. Sporo wskazuje, że najlepsze nagrania dopiero przed nim. [avatar]
Przeczytaj też PCTV: Horrordisco
Strona artysty: http://pctvmusic.blogspot.com
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Najczęściej czytane w ciągu ostatnich 30 dni
-
Mietall Waluś to specyficzna postać. Udało mu się kilka lat temu wstrzelić w rynek całkiem przebojową płytą zespołu Negatyw, wziął udział w ...
-
Przedstawiamy ósmą część cyklu We Are From Poland . Tym razem wyłącznie debiutanci! 01. Mela Koteluk : Spadochron/ demo { więcej } 02...
-
Lata 80. w polskiej muzyce popularnej są jak przybrzeżne wody najeżone rafami i niebezpiecznymi szczątkami rozbitych statków. Żeglowanie ...
-
Jeśli lubicie kupować muzykę w wersji elektronicznej i jest to muzyka z gatunku tej recenzowanej na WAFP, to odpowiedzią na pytanie zadan...
-
Podobno liczy się tylko piękne wnętrze, ale opakowanie może korespondować z wysoką jakością muzyczną płyty. Tak jest w przypadku trzech p...
-
A mogło być tak dobrze. Plug&Play to właściwie jedyny polski zespół pasujący do kategorii dance-punk. Wiadomo o co chodzi: o ostre gitar...
-
Gdyby cała płyta była taka jak piosenka numer jeden…
-
Cześć, rzadko sięgamy po narzędzie do badania opinii publicznej (może za rzadko?), ale czasem warto zapytać Czytelników, co najbardziej ce...
21 października daje rade, reszta gorzej ale jest progres;]
OdpowiedzUsuń